افزایش تولید در سکو‌های پارس جنوبی در سال ۹۹

افزایش تولید در سکو‌های پارس جنوبی در سال ۹۹

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش تولید در سکو‌های پارس جنوبی در سال ۹۹علیرضا عبادی مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت پالایشگاه هفتم پارس جنوبی، گفت: بخشی از ظرفیت کنونی تولید گاز پارس جنوبی شامل برداشت گاز از این سکو‌ها و بخشی دیگر هم مربوط به ۹ سکوی طرح‌های توسعه بوده که کار واگذاری آن‌ها به این مدیریت در حال انجام است.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه ۳۷ سکو در این منطقه به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: خوشبختانه افزایش تولید نصب سکو‌های بیشتر و افزایش ظرفیت فرآورشی ممکن شد اگرچه برنامه نصب سکو برای فاز‌های پارس جنوبی به جز فاز ۱۱، ۳۷ سکوی تولیدی بوده که ۶۴ درصد از این سکو‌ها از سال ۹۲ تا امسال نصب شده ۲۴ سکو نصب یا بارگیری و ۲ سکو در نوبت نصب قرار دارد.

او افزود: بر این اساس، از ۲۲ سکوی نصب شده در این ۷ سال، چیزی بالغ بر ۲۰ سکو نصب و راه اندازی شده اند به طوری که تا سال گذشته ۴ سکو نصب شده و ۲ سکوی فاز ۱۳ نیز بارگیری و در نوبت نصب قرار دارد از سال ۹۲ تا ۹۸ همچنین ۳۰ ردیف پالایشگاهی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

عبادی نیز با بیان اینکه میزان شاخص قابلیت اطمینان پالایشگاه در سال ۱۳۹۸ عدد ۶۵.۹۹ درصد بوده که نسبت به عدد ۴۹.۹۹ درصد سال ۹۷ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بهبود قابل توجهی داشته است، افزود: رسیدن به این شاخص در حالی است که پالایشگاه هنوز به‌ طور کامل راه‌اندازی نشده است.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: درباره شاخص‌های حوزه تولید نیز با اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال ۹۸ هدف‌های مورد نظر حاصل شده و به‌منظور ادامه روند بهبود، تدوین برنامه‌های سال ۹۹ در دست انجام است.

او بیان کرد: در حال حاضر فاز ۲۰ و ۲۱ به عنوان صنعت سبز شناخته شده است به طوری که از نظر محیط زیستی مطابق بهداشت‌های بین المللی است.

انتهای پیام/

https://www.yjc.ir/fa/news/7383310/افزایش-تولید-در-سکو‌های-پارس-جنوبی-در-سال-۹۹اخبار, اقتصادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =